۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 25281-32488      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر    تعداد بازدید : 7698
در نشست مشترکی مطرح شد:

افزایش همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای سلامت شهروندان

مسئولان شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامگاه 28 مهرماه در نشست مشترکی در شهرداری کرمان بر افزایش همکاری ها در راستای سلامت شهروندان تاکید کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور ستادی و اجتماعی دراین نشست مشترک اقدامات  انجام شده از سوی شهرداری کرمان در تابستان سال جاری از جمله جشنواره 2020 و همچنین در اعیاد و ایام عید نوروز قابل تحسین برشمرد.

 

دکتر حسین صافی زاده با اشاره به فعالیت های انجام شده در مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه، گفت: بحث نشاط اجتماعی به طور تخصصی در این مرکز در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مسائل و مشکلاتی که بر روی سلامت شهروندان اثر می گذارد از جمله مسائل حاشیه شهرها و خدماتی که دانشگاه می تواند به شهروندان ارائه دهد و یا موضوعات توریسم درمانی و گردشگری سلامت بررسی می شود.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز از اعلام آمادگی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه برای انجام کارهای آموزشی، پژوهشی، مشاوره  و خدمات خبر داد و گفت: این دانشگاه در زمینه آموزشی به عنوان مثال می تواند در رابطه با آگاه سازی جامعه در زمینه اعتیاد به مواد صنعتی و سنتی، بیماری های هپاتیت و اچ آی وی  برای پرسنل دستگاه های دولتی و از جمله پرسنل شهرداری  و خانواده های آنها کارگاه هایی را برگزار کند.

 

 دکترعباس پرداختی افزود:  دفترارتباط با صنعت دانشگاه همچنین در زمینه آگاه سازی پرسنل شهرداری به ویژه پرسنلی که در جمع آوری زباله هستند و با زباله های تیزو برنده سرو کار دارند و همچنین در بحث آلاینده های محیط زیست، پسماندها، سگ های ولگرد و بلایای طبیعی و نقاط آسیب پذیر شهر می تواند اقدامات موثری را در زمینه تعامل و همکاری با واحدهای تخصصی دانشگاه در رابطه با این امورانجام دهد.

 

 دکتر فارسی نژاد رئیس مرکز سلول درمانی و پزشکی بازساختی دانشگاه هم در این نشست ظرفیت های این مرکز را تشریح کرد و گفت: با تعامل شهرداری می توان این مرکز را بهتر و بیشتر به شهروندان بشناسانیم.

 

دکتر فرزانه ذوالعلی رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر برسلامت پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه هم از رویکردهای قابل تحسین  شهرداری در زمینه نشاط اجتماعی و برگزاری جشنواره 2020 قدردانی کرد.

 

شهردار کرمان هم در این نشست گفت: شوراهای اجتماعی در محلات مختلف بهترین ظرفیت برای ارایه خدمات توسط نهادهای مختلف به مردم هستند

 

مهران عالم زاده افزود: با تمام ظرفیت آماده همکاری با دستگاه های مختلف هستیم تا خدمات متنوع دستگاه های دولتی از طریق شوراهای اجتماعی و شبکه شهروندی در سطح محلات مختلف ارایه شود

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های نوبهار و تابستانی کرمان ،گفت:برای اولین بار بود که در کشور ، و در سطخ کلانشهرها این کار فرهنگی در مقیاس بزرگ انجام شد که خوشبختانه با استقبال خوب مردم نیز همراه بود

.

وی هدف از این اقدام را افزایش نشاط و شادابی در بین شهروندان عنوان کرد و افزود:علاوه بر آن این جشنواره که در سالهای آینده نیز ادامه خواهد یافت می تواند ساز و کار مناسبی برای معرفی کرمان باشد

.

شهردار کرمان با بیان اینکه متاسفانه در حوزه های شهری مطالعه علمی و کارهای پژوهشی دقیق به ندرت انجام نشده است ،افزود:اگر پیش از تصمیم گیری ها مطالعه و پژوهش لازم  صورت پذیرد ، برنامه ریزی ها دقیق تر و با شتاب بیشتری عملیاتی خواهند شد.

 

وی افزود : شهرداری آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در جهت ارائه خدمات به شهروندان را دارد.

 

 

 

a (1)
a (2)
a (3)
a (4)
a (5)
a (6)
a (7)
نظر شما :
captcha